PETUA UNTUK SENANG SEBAGAI USAHAWAN SIBER


Salam Sejahtera dan selamat datang ke laman blog http://perniagaansiber.blogspot.com izinkan saya menjadi COACH anda dalam perjalanan anda menjadi USAHAWAN SIBER.

SEDIKIT MENGENAI SAYA
Saya merupakan seorang Pensyarah Kanan di Universiti Tunku Abdul Rahman (UTAR).
Saya mempunyai lebih 26 tahun pengalaman Kerja termasuk 10 tahun menjadi Pensyarah. Kini berkhidmat sebagai Pensyarah Kanan di University Tunku Abdul Rahman (UTAR)
Skop kepakaran saya lebih menjurus kepada Usahawan Siber/ Usahawan Internet.
Perkhidmatan COACHING saya tawarkan bertujuan untuk mengembangkan hasil dari kerja-kerja penyelidikan dalam Perniagaan Siber yang saya telah lakukan.
Saya akan kongsikan lubuk-lubuk rahsia di internet dan teknik serta strategi untuk menjalankan perniagaan di ruang siber. Untuk Berjaya anda hanya perlukan LUCK + HARD WORK + RIGHT ATTITUDE = SUCCESSFUL USAWAN SIBER.

Anda tentukan sendiri apa yang anda mahu. Untuk meledakkan potensi anda, saya juga menawarkan perkhidmatan RESET MINDA USAHAWAN DAN LEDAKKAN POTENSI DIRI.

Tuesday 29 January 2013

Hari ke 18 Siri Coach Usahawan Siber dari 0 hingga Menjadi usahawan siber


Hari ke 18 Siri Coach Usahawan Siber dari 0 hingga Menjadi usahawan siber
Selasa 29/1/2013 07:00
Kepentingan Page Rank

Salam semua melalui ruang ini saya ingin menerangkan teknik dan strategi untuk mendapatkan hits dan lebih ramai pengunjung ke blaog atau page kita. Istilah yang kerap digunakan adalah Page Rank.

Page rank merupakan salah satu dari elemen penting untuk memastikan blog anda berada dalam kedudukan yang lebih baik dalam system enjin pencarian Google. Biasanya page rank di ukur dari skil 1-10. Jika kedudukan page rank kita baik , kita akan selalu disenaraikan dalam kedudukan lebih atas hasil pencarian Google.

Berada dalam rangking sangat baik, kerana lebih ramai orang akan melihak kita dan ini bermakna ada kemungkinin lebih ramai yang akan masuk ke laman atau blog kita dan siapa tahu setiap dalam 10, mungkin 2 akan berakhir dengan menjadi follower kita. Kita lihat contoh berikut bagaimana sesuatu blog itu boleh berada dalam kedudukan yang lebih baik berbanding blog yang lain:

Keyword : Jutawan Siber

Blog 1 : PR 3 : Tajuk entry : Menjejak Jutawan siber : Isi kandungan mantap.

Blog 2 : PR 6 : Tajuk entry : Jadilah Jutawan siber : Isi kandungan biasa2.

Google akan indeks kan blog kedua terlebih dahulu sebab PR dia lagi tinggi dari blog 1. 
Page rank berkait rapat dengan SEO. Berapa banyak kata kunci yank kita daftarkan di SEO dan pemilihan tajuk sangat penting ketika penulisan akan menentukan impak yang kita akan terima.


No comments:

Post a Comment