PETUA UNTUK SENANG SEBAGAI USAHAWAN SIBER


Salam Sejahtera dan selamat datang ke laman blog http://perniagaansiber.blogspot.com izinkan saya menjadi COACH anda dalam perjalanan anda menjadi USAHAWAN SIBER.

SEDIKIT MENGENAI SAYA
Saya merupakan seorang Pensyarah Kanan di Universiti Tunku Abdul Rahman (UTAR).
Saya mempunyai lebih 26 tahun pengalaman Kerja termasuk 10 tahun menjadi Pensyarah. Kini berkhidmat sebagai Pensyarah Kanan di University Tunku Abdul Rahman (UTAR)
Skop kepakaran saya lebih menjurus kepada Usahawan Siber/ Usahawan Internet.
Perkhidmatan COACHING saya tawarkan bertujuan untuk mengembangkan hasil dari kerja-kerja penyelidikan dalam Perniagaan Siber yang saya telah lakukan.
Saya akan kongsikan lubuk-lubuk rahsia di internet dan teknik serta strategi untuk menjalankan perniagaan di ruang siber. Untuk Berjaya anda hanya perlukan LUCK + HARD WORK + RIGHT ATTITUDE = SUCCESSFUL USAWAN SIBER.

Anda tentukan sendiri apa yang anda mahu. Untuk meledakkan potensi anda, saya juga menawarkan perkhidmatan RESET MINDA USAHAWAN DAN LEDAKKAN POTENSI DIRI.

Tuesday 22 January 2013

Hari ke 15 Siri Coach Usahawan Siber dari 0 hingga Menjadi usahawan siber Selasa 22/1/2013 7:00


Hari ke 15 Siri Coach Usahawan Siber dari 0 hingga Menjadi usahawan siber
Selasa 22/1/2013 7:00
Salam semua kita bertemu lagi dalam perniagaan siber kita perlukan laman web, Fb dan Blog tiga dalam satu untuk melengkapkan fungsi perniagaan siber
Setiap satunya mempunyai peranan yang tersendiri. Laman web berperanan untuk menaparkan maklumat perkhidmatan kita yang mana kandungannya tidak perlu diubah selaku.

Blog pula berperanan untuk membolehkan kita paparkan tulisan-tulisan, gambar dan maklumat-maklumat berkenaan produk serta perkhidmatan yang kita tawarkan. Selain dipaparkan di blog kita, ianya juga boleh dipaparkan secara serentak ke Fb dan blog-blog yang mendaftar “Subscribe” berita dengan kita. Kita boleh membuat seberapa banyak posting yang kita suke.


Fb pula berperanan sebagai ruang untuk kita berintraksi, berkongsi maklumat, berbincang dan berkongsi maklumat. Semakin ramai orang yang menunjukkan minat, bermakna semakin rancaklah perbincangan diruangan Fb.
Setelah kita faham kepentingan rangkaian tiga dalam satu laman web, blog dan fb, sekarang kita sambung cerita, untuk mengumpul email anda perlu ujudkan laman web yang ringkas. Cari laman-laman yang menawarkan panduan untuk membangunkan laman web ringkas dengan menggunakan “Wizard”. Contohnya:
1.     www.yahoo.com. Buka akaun dan hasilkan laman web impian anda, atau
2.     www.google.com. Buka akaun dan hasilkan laman web impian anda, atau
4.     www.weebly.com
selain dari bina sendiri laman web, anda boleh upah orang lain untuk gunakan perisian yang boleh di dapati secara percuma di www.nvu.com. Selain itu anda boleh juga gunakan MS Frontpage untuk menghasilkan laman web anda.
Berikut ini saya paparkan contoh email ketiga yang anda boleh kirim kepada ahli-ahli berdaftar anda:

Salam hormat,

Apa khabar?
Wah, daripada feedback yang saya terima, rupanya ramai lagi yang belum atau tidak tahu nak menjual apa di ruang siber.

Kebetulan pula, dalam modul kali ini, saya ada buat
satu video.

Dalam video tu saya senaraikan 5 jenis produk
paling laris di ruang siber.

Jemputlah tengok video tersebut di sini.

Klik sini >>>
http:// link pengumpul email yang anda langgan

Dah tengok video tersebut, nanti komenlah ye.

Terima kasih.


Ikhlas,
Mohd Nizam Bin A. Badaruddin
Coach Perniagaan Siber

War-warkan link ini kepada rakan-rakan supaya lebih ramai yang mendapat menafaat dari perkongsian ini. w/site:
www.perniagaansiber.com.my
Blog: www.perniagaansiber.blogspot.com. untuk info lanjut.


Mohd Nizam Bin A. Badaruddin
Coach Perniagaan Siber

To unsubscribe or change subscriber options visit:
http:// link pengumpul email yang anda langgan

Dan email kali keempat anda boleh berbunyi seperti berikut:

Salam hormat,


Saya mendapat reply dari ramai subscribers di coach perniagaan siber bertanyakan mengenai akaun bank dan cara pembayaran.


Saya naik pelik sebab saya hanya menawarkan kursus online percuma sahaja bagi sesiapa yang mendaftar di coach perniagaan siber. Jadi kenapa nak kan akaun bank saya?


Baru saya tau, rupa-rupanya ramai dikalangan anda yang terkeliru kerana ternampak banner "TeknikSimpleClickbank" di bahagian bawah laman
'Thank you Page' selepas menekan butang pengesahan.


Jadi saya nak explain sket apa sebenarnya maksud banner tersebut. Adakah ia sebahagian daripada www.perniagaansiber.com.my


Produk tersebut tiada kena-mengena dengan kursus percuma yang saya tawarkan. Tetapi modul2 yang akan saya tunjukkan dalam TeknikFB boleh diaplikasikan
di Clickbank.



BOOOOMMMM!!!! saya dah berjaya korek rahsia! memang tak pernah terfikir sebelum ni. Apsal lah saya boleh tak tau. Bendanya simple jer. Tapi boleh bagi impak yang besar.


Masa kat pasar Ramadhan tu, fokus saya terus hilang pada juadah yang dijual. hahaha... tak sabar nak balik sebab nak terus cuba teknik tu. Lepas dah hantar Tuan RK balik, sesampai jer di rumah saya terus buka
laptop. Just nak cuba. Takdelah serius dan expect sampai nak dapat ribu2 income.


Nak tau apa jadi?


Selang 1-2 minggu, saya berjaya dapat jualan dari Clickbank! Yahoooo!!!!


Saya baru promote satu produk, dan saya buat pon main-main jer. Rasanya kalau saya fokus, buat betul-betul, dan promote 2-3 produk menggunakan teknik yang sama, mesti banyak lagi jualan yang saya boleh hasilkan.


Saya terfikir apa salahnya saya kongsikan dengan subscribers saya teknik ni. Saya cuma nak berkongsi teknik yang berkesan pada saya.

Mana tahu ia juga berkesan juga pada anda.


Kalau tak cuba kita tak tau, boleh klik link dibawah


http:// link pengumpul email yang anda langgan

Anda boleh guna teknik ini berulang-ulang kali.
Teknik ni evergreen. Maknanya boleh guna sampai bila-bila.
Tak lapuk dek hujan, tak lekang dek panas,
chewaahhh...

Selamat mencuba

>>
http:// link pengumpul email yang anda langgan

Ikhlas,

http:// link pengumpul email yang anda langgan

Ikhlas,
Mohd Nizam Bin A. Badaruddin
Coach Perniagaan Siber

War-warkan link ini kepada rakan-rakan supaya lebih ramai yang mendapat menafaat dari perkongsian ini. w/site:
www.perniagaansiber.com.my
Blog: www.perniagaansiber.blogspot.com. untuk info lanjut.


Mohd Nizam Bin A. Badaruddin
Coach Perniagaan Siber

To unsubscribe or change subscriber options visit:
http:// link pengumpul email yang anda langgan


No comments:

Post a Comment