PETUA UNTUK SENANG SEBAGAI USAHAWAN SIBER


Salam Sejahtera dan selamat datang ke laman blog http://perniagaansiber.blogspot.com izinkan saya menjadi COACH anda dalam perjalanan anda menjadi USAHAWAN SIBER.

SEDIKIT MENGENAI SAYA
Saya merupakan seorang Pensyarah Kanan di Universiti Tunku Abdul Rahman (UTAR).
Saya mempunyai lebih 26 tahun pengalaman Kerja termasuk 10 tahun menjadi Pensyarah. Kini berkhidmat sebagai Pensyarah Kanan di University Tunku Abdul Rahman (UTAR)
Skop kepakaran saya lebih menjurus kepada Usahawan Siber/ Usahawan Internet.
Perkhidmatan COACHING saya tawarkan bertujuan untuk mengembangkan hasil dari kerja-kerja penyelidikan dalam Perniagaan Siber yang saya telah lakukan.
Saya akan kongsikan lubuk-lubuk rahsia di internet dan teknik serta strategi untuk menjalankan perniagaan di ruang siber. Untuk Berjaya anda hanya perlukan LUCK + HARD WORK + RIGHT ATTITUDE = SUCCESSFUL USAWAN SIBER.

Anda tentukan sendiri apa yang anda mahu. Untuk meledakkan potensi anda, saya juga menawarkan perkhidmatan RESET MINDA USAHAWAN DAN LEDAKKAN POTENSI DIRI.

Tuesday 22 January 2013

Hari ke 15 Siri Coach Usahawan Siber dari 0 hingga Menjadi usahawan siber Selasa 22/1/2013 12:00


Hari ke 15 Siri Coach Usahawan Siber dari 0 hingga Menjadi usahawan siber
Selasa 22/1/2013 12:00
Salam semua, kita sambung lagi perbincangan untuk siaran jam 12.00 mengenai membina laman web sendiri secara percuma dan hosting percuma. Kebanyakan penyedia perkhidmatan, menyediakan panduan untuk membina laman web engan fungsi-fungsi yang terhad dan jika kita inginkan fungsi yang sepenuhnya, kita digalakkan untuk melanggan dan membayar untuk kadar yang tertentu.
Setakat ini kita telah berkongsi panduan untuk menjual produk sendiri ataupun produk melalui skim affiliate.


Berikut saya kongsikan satu lagi cara untuk mendapatkan lapuran atau contoh ebuku untuk digunakan dalam  program affiliate dalam usaha  untuk menghebah dan mendapatkan publisiti. Jika kita  menulis sendiri ebuku kita, kita boleh mengirim (submit) mereka ke laman-laman yang membolehkan kita memaparkan atau menerbitkan dilaman-laman tertentu. Jika kita terbitkan dilaman-laman yang mempunyai ramai pembaca atau pengikut, maka matlamat kita untuk untuk mendapatkan publisiti.
Dimana nak cari site-site untuk penerbitan percuma sebegini. Mudah sahaja, dari carian di google atau diforum-forum, kemudian cari tempat-tempat yang sesuai untuk memaparkan posting kita. Kirimkan tulisan dan posting kita keseramai atau sebanyak mungkin site untuk siarkan tulisan kita. Setiap site ada pemiliknya. Umpama tuan tanah, tidak semua tuan tanah akan membenarkan kita menyiarkan tulisan kita di laman mereka. Untuk itu bina senarai pemilik yang membenarkan kita untuk memaparkan laman dan tulisan kita di laman web atau blog mereka.

Sekadar contoh, email kelima kita boleh berbunyi seperti berikut:




Module 3

Salam hormat,

[Nama Penerima} mesti ceria tau hari ni !
Senyuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuum !!

Orait, macam tu lah ^^

Haha..
ok, dekat FB ni, ada macam-macam jenis orang.
Namun, ikut pengalaman saya, kita boleh kategorikan
bakal pembeli produk kita berdasarkan 7 jenis ini.

Nak tahu?
Tengok video ni,
>>>
http:// link pengumpul email yang anda langgan

ps : email seterusnya saya akan ceritakan cara tingkatkan
like yang mudah.

Ikhlas,

Mohd Nizam Bin A. Badaruddin
Coach Perniagaan Siber

War-warkan link ini kepada rakan-rakan supaya lebih ramai yang mendapat menafaat dari perkongsian ini. w/site:
www.perniagaansiber.com.my
Blog: www.perniagaansiber.blogspot.com. untuk info lanjut.


Mohd Nizam Bin A. Badaruddin
Coach Perniagaan Siber

To unsubscribe or change subscriber options visit:
http:// link pengumpul email yang anda langgan






No comments:

Post a Comment