PETUA UNTUK SENANG SEBAGAI USAHAWAN SIBER


Salam Sejahtera dan selamat datang ke laman blog http://perniagaansiber.blogspot.com izinkan saya menjadi COACH anda dalam perjalanan anda menjadi USAHAWAN SIBER.

SEDIKIT MENGENAI SAYA
Saya merupakan seorang Pensyarah Kanan di Universiti Tunku Abdul Rahman (UTAR).
Saya mempunyai lebih 26 tahun pengalaman Kerja termasuk 10 tahun menjadi Pensyarah. Kini berkhidmat sebagai Pensyarah Kanan di University Tunku Abdul Rahman (UTAR)
Skop kepakaran saya lebih menjurus kepada Usahawan Siber/ Usahawan Internet.
Perkhidmatan COACHING saya tawarkan bertujuan untuk mengembangkan hasil dari kerja-kerja penyelidikan dalam Perniagaan Siber yang saya telah lakukan.
Saya akan kongsikan lubuk-lubuk rahsia di internet dan teknik serta strategi untuk menjalankan perniagaan di ruang siber. Untuk Berjaya anda hanya perlukan LUCK + HARD WORK + RIGHT ATTITUDE = SUCCESSFUL USAWAN SIBER.

Anda tentukan sendiri apa yang anda mahu. Untuk meledakkan potensi anda, saya juga menawarkan perkhidmatan RESET MINDA USAHAWAN DAN LEDAKKAN POTENSI DIRI.

Tuesday 5 February 2013

Hari ke 23 Siri Coach Usahawan Siber dari 0 hingga Menjadi usahawan siber Selasa 05/2/2013 12:00


Hari ke 23 Siri Coach Usahawan Siber dari 0 hingga Menjadi usahawan siber
Selasa 05/2/2013 12:00
SURAT KEENAM- sehari selepas email ke lima.
-          Ucap selamat,
-          Tuliskan sesuatu berita yang boleh diketegorikan sebagai berita buruk supaya pembaca dapat beringat. Disamping berita buruk, jangan lupa sertakan juga berita baik dan tips.
-          Katakan berdasarkan maklum balas yang anda terima dan setelah memikirkan masak-masak dan melihat bahan-bahan ilmiah yang ada ditangan, dengan resminya anda suka mengistiharkan tawaran kursus sehari pemasaran produk dengan 9 dimensi perniagaan siber....berikan link kita untuk pendaftaran.
-          Suruh mereka segera rebut peluang supaya tidak ketinggalan. Gunakan AYAT POWER untuk mencairkan bakal pelanggan anda. Katakan tempat adalah terhad untuk setiap sessi. Oleh itu anda berhak untuk mengubah  tarikah untuk peserta yang mendaftar lewat.
                              
SURAT KE TUJUH- dua hari selepas email ke enam.
-          Ucap tahniah kepada yang telah mendaftar. Gunakan ayat-ayat power kerana ayat-ayat power merupakan langkah pertama dalam melakukan jualan.Ingat, tangapan pertama adalah sangat penting. Ia akan menentukan samaada anda akan berjaya mencuri perhatian pembaca atau tidak.  Anda hanya mempunyai masa selama 30 saat  yang pertama sebelum perhatian pelanggan anda beralih arah. Pilih perkataan yang betul bagi memastikan pelanggan anda teruja dan terus berminat untuk membaca terus apa yang ingin anda sampaikan.
Secara umumnya perkataan yang POWER terbahagi kepada 11 Jenis iaituayat-ayat power dalam bentuk:
a.) Gimik
b.) Percuma /Hadiah
c.) Diskaun / Jualan murah
d.) Skrip percubaan Tawaran
e.) Skrip Slogan dan kepala ayat
f.) Skrip Penghargaan dan jemputan
g.) Sakrip memulakan dengan persoalan
h.) Skrip memulakan dengan satu ayat penyata
i.) Skrip memulakan dengan cabaran
j.) Skrip ayat penegasan
k.)Skrip perkataan pelbagai guna

Berikut adalah contoh ayat-ayat power yang boleh memberi impak kepada heading tajuk kita.

PERCUMA Ilmu  Untuk Menghasilkan Laman Web dalam 30 MINIT!!. Dapatkan Ebuku Percuma Sekarang
PERCUMA Ebuku Untuk Menghasilkan Laman Web dalam 30 MINIT!!. Dapatkan Sekarang MEMANG PERCUMA

No comments:

Post a Comment