PETUA UNTUK SENANG SEBAGAI USAHAWAN SIBER


Salam Sejahtera dan selamat datang ke laman blog http://perniagaansiber.blogspot.com izinkan saya menjadi COACH anda dalam perjalanan anda menjadi USAHAWAN SIBER.

SEDIKIT MENGENAI SAYA
Saya merupakan seorang Pensyarah Kanan di Universiti Tunku Abdul Rahman (UTAR).
Saya mempunyai lebih 26 tahun pengalaman Kerja termasuk 10 tahun menjadi Pensyarah. Kini berkhidmat sebagai Pensyarah Kanan di University Tunku Abdul Rahman (UTAR)
Skop kepakaran saya lebih menjurus kepada Usahawan Siber/ Usahawan Internet.
Perkhidmatan COACHING saya tawarkan bertujuan untuk mengembangkan hasil dari kerja-kerja penyelidikan dalam Perniagaan Siber yang saya telah lakukan.
Saya akan kongsikan lubuk-lubuk rahsia di internet dan teknik serta strategi untuk menjalankan perniagaan di ruang siber. Untuk Berjaya anda hanya perlukan LUCK + HARD WORK + RIGHT ATTITUDE = SUCCESSFUL USAWAN SIBER.

Anda tentukan sendiri apa yang anda mahu. Untuk meledakkan potensi anda, saya juga menawarkan perkhidmatan RESET MINDA USAHAWAN DAN LEDAKKAN POTENSI DIRI.

Wednesday, 9 January 2013

Hari 6 Journal dari 0 hingga menjadi usahawan siber 9/1/13 7.00


Hari 6 Journal dari 0 hingga menjadi usahawan siber  9/1/13 7.00

 Menjual Perkhidmatan di Internet.

Tajuk memainkan peranan penting dalam mempengaruhi pengguna agar membuat pembelian dalam talian. Sebagus mana pun produk atau perkhidmatan, jika tajuk yang digunakan menarik perhatian tidak akan berkesan.

Laman yang menjual produk, boleh mempengaruhi pembeli hanya dengan melihat gambar berkenaan, tambahan pula dengan melihat-lihat dan curi-curi produk boleh mempengaruhi orang ramai untuk membeli.

Menjual maklumat atau perkhidmatan dalam talian, perlukan “Punch line” yang unik dan menarik. Sebab utama orang beli e-book adalah kerana tajuknya.

Perkhidmatan merupakan produk yang paling baik dalam  talian. Mengapa begitu. Tidak lain kerana perkhidmatan tidak memerlukan penyerahan secara fizikal. Urusan jual beli dan penyerahan produk boleh dilakukan secara dalam talian sepenuhnya.

Perlu di ingat, terdapat banyak produk yang di jual dalam pelbagai kategori. Selain itu para pembeli juga terdiri dari pelbagai peringkat. Sangat penting kita tetapkan segment atau “Niece” segment yang kita ingin beri perhatian. Perlu cari dan kenal pasti segment industry yang kita ingin beri tumpuan.


Panduan Untuk Memilih Niche.


1.      Kenalpasti  kita hendak  tawarkan perkhidmatan atau menjual produk.

2.      Jika ingin menjual produk. Kenal pasti dan reka apa yang kita ingin jual.

3.      Zoom in kepada apa yang anda ingin beri perhatian. Umpamakan industry yang kita pilih sebagai sebatang pokok yang rending dan “niece” yang anda pilih adalah umpama satu dari gugusan buah yang lebat di pohon tersebut.

Untuk Berjaya dalam perniagaan internet, kita perlulah mempunyai ciri-ciri inovatif. Hanya dengan mengubah “niece”. Kita ubah 10% dalam bentuk sesuatu produk yang kita persembahkan di laman web, boleh mengubah sasaran kepada kelompok yang baru dan hasilnya ia mampu memberi pulangan yang jauh lebih besar.

Menjual Informasi di internet.

Selain dari menjual produk dan maklumat melalui ebook, satu lagi kategori yang perlu diberi perhatian adalah menjual perkhidmatan dalam talian. Kita boleh membina kepercayaan dan credibility di internet. Selain itu kita boleh gunakan blog dan facebook 

 

Kursus usahawan siber yang bernilai RM $$$$$$ dalam ertikata nilai ILMU dan KEPAKARAN akan diberikan kepada anda dengan kadar yang sangat minima dan termurah di pasaran. Jika diikutkan kami ingin memberikan kursus percuma kepada anda. Tertapi kerana kos penyewaan ruang untuk mengendalikan kursus dan kos makan minum serta bahan-bahan kursus menyebabkan kami terpaksa mengenakan sedikit bayaran untuk mengendalikan kursus. Sebagai balasan, kami akan pulangkan kepada anda dalam bentuk pemberian-pemberian bernilai RM 500 dan coaching sehingga anda mampu membuat RM1,000.00 pertama anda.  Anda boleh dapatkan maklumat lanjut serta panduan untuk mendaftar di www.perniagaansiber.com.my/products. Anda akan didedahkan dengan 9 dimensi perniagaan siber serta panduan untuk memasarkan produk anda dengan menggunakan saluran promosi yang berbeza.
 

Jangan lupa, seperti yang dijanjikan mulai 1/1/13 saya telah  mulakan perkongsian ilmu dari “0” hingga menjadi Usahawan Siber. Setiap hari akan ada 3 terbitan.

 

Terbitan jam 7.00 dan 12.00 adalah perkongsian ilmu dari “0” hingga menjadi Usahawan Siber

 

 

No comments:

Post a Comment